ونتیلاتورهای برش لیزری شده آمبوبگ (Bag Valve Mask) به منظور استفاده کادر درمان، کمک‌های اولیه، پرستاران، پزشکان و تیم پرستاری به‌عنوان یک وسیله کمک تنفسی موقت یا اضطراری برای مبتلایان به کووید-۱۹ در مناسب ترین قیمت طراحی شده‌ است. به گفته مجله The Engineer (به تاریخ هفتم آوریل ۲۰۲۰) یک ونتیلاتور آمبوبگ که توان اکسیژن رسانی به دو بیمار به صورت همزمان را دارد، با قیمتی کمتر از ۷۵ پوند (معادل ۱۰۰ دلار) در تعداد انبوه و با برش لیزری سریعا قابل تولید است.

این ونتیلاتور را می‌توان در صورت نیاز به راحتی تنظیم و به روز رسانی کرد و آن را به ژنراتور اکسیژن و فیلترها و سوپاپ‌های فشار جریان هوای همواره مثبت وصل کرد. برق لازم برای راه‌اندازی این دستگاه از آداپتورهای دیواری استاندارد یا باتری‌های ۱۲ ولتی وسیله های نقلیه تأمین می‌شود. دستگاه ونتیلاتور با پمپ‌های جابجایی مثبت کار می‌کند؛ یعنی هوا را به شش‌های بیمار می‌فرستد، فرآیندی که برای اطمینان از رسیدن میزان لازم هوا و با سرعت درست یا «حجم جاری» نیاز به کنترل شدن دارد.

ونتیلاتور آمبوبگ می‌تواند به دو بیمار به صورت همزمان و به یک اندازه تنفس مصنوعی برساند، اما هر بیمار به کنترل حجم جاری مستقلی نیاز دارد. همچنین می‌توان به یک بیمار با دو میزان متفاوت تنفس مصنوعی رساند تا بتوان حجم جاری متفاوتی از اکسیژن به ریه او وارد کرد. کرافیلد در ادامه افزود که کنترل حجم جاری توسط تنظیمات دستی و با استفاده از یک بامپر و اسلایدر انجام می شود و میزان تنفس مصنوعی با استفاده از یک پتانسیومتر متصل به یک موتور جریان مستقیم و جعبه دنده تنظیم می‌شود.

پروفسور لئون ویلیامز، سرپرست مرکز طراحی خلاقانه و رقابتی (Centre for competitive Creative Design) در دانشگاه کرنفورد، با شانون یی استادیار مؤسسه فناوری جورجیا تک، واقع در آتلانتا، ایالت جورجیا وارد همکاری شده تا به سرعت ونتیلاتورهای قدرتمند و قیمت پایین تری را طراحی و تولید کنند.

پروفسور ویلیامز می‌گوید «تمرکز ما روی تولید چیزی است که بتوان آن را با استفاده از واترجت یا برش لیزری به تولید انبوه رساند و طراحی یکدستی داشته باشد تا بتوان به ‌سادگی آن را مونتاژ و سرهم کرد و قطعات را در صورت نیاز جابجا و تعویض کرد. پنج روز بعد از جلسه توجیهی، طرح اولیه از سوی تیم کرنفیلد برای آزمایش به مؤسسه جورجیا تک فرستاده شد.»

مقداری از این دستگاه‌ها برای آزمایش و تست کردن مونتاژ شده است. تیم تحقیق قصد دارد برنامه هایی را تنظیم کند تا دستگاه در کمترین زمان ممکن به دست تولید کننده ها برسد.