مهندسان دانشگاه ناتینگهام با تأیید مارک CE ، تجهیزات محافظ شخصی (PPE) را برای کارکنان مراقبت های بهداشتی از طریق چاپ سه بعدی ایجاد کردند تا از آنها برای مبارزه با شیوع ویروس COVID-19 استفاده کنند.

مرکزدانشگاه برای تولید افزایشی با همکاران خارجی همکاری می‌کند و 5000 مورد محافظ صورت را به NHS  ناتینگهام و کادر درمان جامعه ناتینگهام تحویل می دهد.
  با استفاده از طراحی هدبند منبع باز، در اصل از HP تیم دانشکده مهندسی اصلاحاتی را برای اطمینان از محافظ صورت انجام داد که با موفقیت یک آزمایش نظارتی BSI ، نهاد استاندارد ملی انگلستان را پشت سر گذاشت.

محافظ های صورت برای استفاده به عنوان بخشی از PPE برای محافظت از کارکنان مراقبت های بهداشتی در برابر ویروس COVID-19 در هر دو بیمارستان و محیط های اجتماعی دارای تاییدیه مارک CE هستند. آنها در بسته های NHS ارائه می شوند ، با پنج روکش جایگزین در هر محافظ صورت و همچنین دستورالعمل های مخصوص برای استفاده ارایه می‌شوند. 
این تیم طراحی و اسناد همراه آن را "منبع باز" کرده است تا سایر تولیدکنندگان بتوانند محافظ های صورت تولید کنند - با این حال ، تولیدکنندگان برای دریافت گواهینامه مارک CE خود باید محصول خود را برای آزمایش به BSI ارسال کنند. این محافظ صورت دستگاه PPE برای استفاده عمومی نیست و نباید از آن برای مقاصدی غیر از محافظت در برابر COVID-19 استفاده شود ، زیرا فقط برای این منظور ساخته شده است.

پروفسور ریچارد هیگ ، مدیر مرکز تولید افزایشی، می گوید: با استفاده از انعطاف پذیری ساخت افزودنی (چاپ سه بعدی) و فناوری برش لیزری ، ما توانسته ایم به طرحی برسیم ، آن را آزمایش و تأیید و سپس تولید کنیم همچنین در یک بازه زمانی بسیار سریع تحویل بدهیم. وی نقش کار تیمی و همکاری مردم را در کمک به مبارزه با ویروس کرونا تحسین کرد.

طرح HP توسط تیم مهندسی ناتینگهام انتخاب شده بود زیرا شامل یک پوشش در بالای محافظ صورت است که از ورود مایعات از بالا به چشم جلوگیری می کند  که توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی بسیار مهم ارزیابی می شود. محافظ صورت شامل یک سربند چاپ سه بعدی ، روکش  پلی اتیلن ترفنات برش لیزری (PET) با پوشش ضد مه است و با یک بند قابل تنظیم برش لیزر در محل نگهداری می شود. تیم مهندسی دانشگاه ناتینگهام علاوه‌ بر استفاده از تجهیزات پخت لیزر EOS خودشان ، به شدت مورد حمایت Matsuura UK برای تولید عنصر چاپ سه بعدی شده با استفاده از فرآیند Mulit Jet Fusion قرار گرفت. عنصر روکش با کمک شرکت محلی Prime Group ساخته شده است و دانشگاه ناتینگهام ترنت اکنون در حال تولید نوار برش لیزری است.

جیمز هاپکینسون ، پزشک محلی و رئیس کلینیک مشترک NHS ناتینگهام و ناتینگهام شایر CCG ، اظهار داشت : ما از دانشگاه ناتینگهام به خاطر تولید و تهیه روبند  بسیار سپاسگزاریم ، که برای هزاران کارمند کادر درمان که در خط مقدم شیوع ویروس کرونا فعالیت می‌کنند تفاوتی واقعی ایجاد می کند. بسته های محافظ صورت قبلاً به روش های محلی به پزشکان تحویل داده شده است و ما برنامه هایی در دست اجرا داریم که آنها را به طیف وسیعی از کارکنان اصلی دیگر مانند افرادی که در خانه از دیگران مراقبت می کنند ، به اشتراک بگذاریم.